مرداد ۰۸، ۱۳۹۲

تو قانون این خونه نوشته همه باید با هم برقصن!

 
دیشب خواب سه تا از دختر عمه­هایم را دیدم. سه نفر از خیل کثیر عمه­زاده ها که سال تا سال همدیگر را نمی­بینیم و اگر هم زد و اتفاقی در کوی و برزن و خانه­ی مامان بزرگ با هم روبه رو شدیم، جز چشم باریک کردن و سر تکان دادن و لبخندهای بی معنی و احوالپرسی­های بی­نتیجه حرف دیگری با هم نداریم. خواب خیلی مسخره ای بود. حتی مسخره­تر از دیدارهای واقعی. من و آن سه تا، یعنی دختر عمه بزرگه که با وجود جثه­ی ریزه­اش همیشه در نقش لیدر ماجرا حاضر می­شود، با آن دو قل افسانه­ای که هیچ شباهتی به هم ندارند، با چند نفر دیگر که نمی­شناختم نشسته بودیم توی خانه­ی قبلی مامان بزرگ. شکنجه از این بیشتر؟ نمی دانم عروسی کدامشان بود که مثلا دور هم بودیم و من هی تعجب می­کردم که حالا چه وقت عروسی است و این جا چه غلطی می­کنم و چه خبر است و چرا این­ها زده به سرشان. که یک دفعه این دختر عمه بزرگه که توی خوابم بی شباهت به خانم تناردیه نبود ایستاد زیر دیوار و با یک سوت همه را به صف ­کرد. حال خوشی نداشتم. انگار بنا بود راهی اردوگاه آشویتس شویم! گفت که «باید» خوشحال باشیم و برقصیم. بعد مثل مربی سالن­های ایروبیک ایستاد گفت هر کاری که من می­کنم شما تکرار کنید. یک آهنگ خیلی مزخرف هم گذاشته بود و خلاصه حسابی لج همه را درآورده بود الا آن دو قلوهای افسانه­ای بی­شباهت را. من دلم می­خواست برای خودم باشم. دلم می­خواست توی پیراهن زیبای بدون آستین و پاشنه بلندهایم جولان بدهم و برقصم. بدون خانم تناردیه. بدون چشم­های غریبه. هر جایی جز خانه­ی مامان بزرگ. داشتم از صف فرار می­کردم که از خواب پریدم.
آهای خانه­ی قدیمی مامان بزرگ! دست از سر خواب­های من بردار. برو. گورت را گم کن. خودت را هول بده توی خواب­ دوقلوها. یا توی خیال همسایه­ی دیوار به دیوارت. اما من را فراموش کن. خب؟ برنگرد. به حق همین شب­های عزیز!
 
.
 
توی این چند سال این چندمین وبلاگ است که می­نویسم. اینکه چرا خانه­ی قبلی را با تمام تعلقاتش رها کردم و آمدم اینجا بهانه­های ریز و درشتی دارد. تمامشان را به فال نیک می­گیرم و آسوده­تر و بیخیال­تر پرسه می­زنم اینجا. آبان هستم. سلام.
 
 

۴ نظر:

  1. خواهر غیر دوقلو ولی با شباهتچهارشنبه, ۰۹ مرداد, ۱۳۹۲

    خیلی خوب بود! عالی!
    حس میکنم منم اونجا بودم. دوقلو ها رو بگو! وه وه وه!

    پاسخحذف
  2. فک کنم بودی. ولی مث من حرص نمی خوردی!

    پاسخحذف
  3. www.phoenix114.blogfa.comققنوسچهارشنبه, ۰۹ مرداد, ۱۳۹۲

    ..وسلام مبارک است ..

    پاسخحذف